برای بسیاری از تجار، آخرین مسئله نگران کننده، مدیریت افراد است. شما می خواهید به راحتی خارج شده و با مشتریان دیدار کنید و با تولید محصولات عالی، فرصت های جدید هیجان انگیزی را به دست آورید. اما زمانیکه شما افرادی را استخدام کرده اید تا وظیفه مدیریت کارکنان را بر عهده بگیرند، پس هنوز هم در قلاب هستید.
در این نوشتار هفت کلید طلایی مدیریت موفق پیش روی شما قرار گرفته است. با به یاد آوردن این کلید های رهبری، آسان تر مدیریت کنید.
کلید موفقیت در رهبری موفق این است که به طور موثر هر دو مسئولیت تکمیل تکالیف و اقتدار مورد نیاز برای انجام کارها را یاد بگیرید. بسیاری از کارفرمایان احساس می کنند که باید هر چیزی که کارکنانشان انجام می دهند را کنترل کنند. این مسئله فاجعه است. هنگامی که شما کار خود را به کارکنان منتقل می کنید، میزان کارهایی که می توانید انجام دهید، اعتماد به نفس کارکنان، رهبری و مهارت های کاری را افزایش می دهید.
هر کارمند نیاز به هدف دارد تا تلاش کند. اهداف نه تنها هدف شما و هدف کارکنانتان را فراهم می کند بلکه اطمینان می دهد که کارکنان شما در راستای اهداف کلی سازمان کار می کنند. اهداف خاص و قابل اندازه گیری برای کارکنان خود تعیین کرده، و سپس به طور منظم به پیشرفت آنها در دستیابی به اهداف کمک کنید.
بیش از حد، بسیاری از کارفرمایان ارتباط کمی با کارکنان دارند. برای صاحبان مشاغل کسب و کار و مدیران، نگه داشتن کارمندان خود در آخرین اخبار سازمانی، مشکل است. صرف نظر از این، شما باید هر کاری را انجام دهید تا کارکنان اطلاعاتی را که نیاز دارند، سریع و کارآمدتر بدست آورند.
مهمتر از همه، رهبری یک شغل است. هنگامی که یک کارمند میخواهد با شما صحبت کند – به هر دلیلی – اطمینان حاصل کنید که زمانی را برای انجام این کار در نظر گرفته اید. یک لحظه کار خود را کنار بگذارید، گوشی خود را روی میز بگذارید و به شخص ایستاده در مقابل خود تمرکز کنید.
هر کارمند می خواهد کار خود را به خوبی انجام دهد. هنگامی که آنها کار خوبی انجام می دهند، می خواهند خود را به کارفرمایشان نشان دهند. متأسفانه، کارفرمایان انجام چندین کار و یا انجام یک کار ویژه را به رسمیت میشناسند و برای آن پاداش درنظر میگیرند. خبر خوب این است که کارهای زیادی وجود دارد که کارفرمایان می توانند کارکنانی که در حال پیشرفت اند یا دستاورد های مفیدی برای سازمان داشته اند را شناسایی کنند، تا به آنها توجه بیشتری کرده و به کارکنان خود انگیزه بیشتری دهند.
مهم نیست که مشکل چقدر بزرگ است، همیشه یک راه حل سریع وجود دارد، و رهبران هنگامی که راه حل های مشکلات را طراحی می کنند، شادتر هستند. مشکل این است که، اشتیاق ما به سرعت باعث میشود حرکت بعدی یک آتش سوزی باشد، ما اغلب از راه حل پایدار که ممکن است طول بکشد، توسعه می یابیم. اگر چه بعد از آن مشکل بیشتری برای حل کردن در سازمان شما وجود دارد، اما بعد از آن مشکل تر می شود که به عنوان یک آتش نشان انتخاب شده باشید، و به جای این که فقط علائم را درمان کنید، با مشکل و علت مشکل کنار بیایید.
بدون شک، گرداندن یک شرکت، کسب و کار جدی است. محصولات و خدمات باید فروخته و تحویل داده شود و پول باید ساخته شود. با وجود شدت این مسئولیت، رهبران موفق، سازمان های خود را سرگرم کار می کنند. به جای داشتن کارکنانی که به دنبال هر دلیل احتمالی برای تماس با بیمار هستند یا برای رسیدن به کار دیر کنند یا به زودی به خانه بروند، سازمان ها با نیروی وفادارتر و علاقه بیشتر سخت کار می کنند.